søndag 15. desember 2013

Undersøkelse mot praktiserende terapeuter

For to år siden gjennomførte jeg og en medstudent en undersøkelse mot godkjente terapeuter i Norge. Vi fikk en relativt høy svarandel og gode tilbakemeldinger på undersøkelsen og konkrete forslag til forbedringer.

Jeg sendte ut en forvarsel til alle som er registrert på NGF sine sider for en drøy måned siden og fikk noen tilbakemeldinger som vi har tatt til vurdering før spørreskjemaet ble revidert.

Å gå igjennom en allerede utført undersøkelse noen år etter er alltid interessant, jeg har tidligere jobbet med markedsundersøkelser og dette er en øvelse jeg var vant til å gjøre flere ganger i uken. Nå ser jeg på innholdet i den første undersøkelsen i nytt lys, jeg har fått mer erfaring med gestaltterapi og hvordan det er å praktisere, og det har gjort at vi har droppet endel spørsmål, skrevet om på noen svaralternativer og lagt til nye, samt noen få nye spørsmål.

Jeg tror tiden det tar å gjennomføre undersøkelsen er redusert endel, og håper de som svarer føler at undersøkelsen er mer relevant. Planen min var å gjennomføre undersøkelsen sammen med NGF, vi har vært i dialog uten å kommet skikkelig i gang. Det er bare noen måneder til jeg skal levere eksamensoppgaven min, og det blir fort litt trangt med tid - så jeg bestemte å sende ut undersøkelsen nå og heller engasjere meg i NGF sitt arbeid fra neste høst når jeg er ferdigutdannet.

Det er veldig spennende å sende ut denne undersøkelsen, og jeg ser at det er endel som allerede har svart på den. Planen min er å la den være åpen i noen uker og starte på analysen av tilbakemeldingene i romjula. Det er ikke alltid ting går som planlagt her i gården, men jeg ønsker å kunne presentere funnene for klassen min når vi har selvstyrt samling i Januar.

PS. Dette er innlegg nummer 100 som er publisert i løpet av de tre og et halvt årene jeg har blogget.

Rapporten fra forrige undersøkelse ligger her: http://www.slideshare.net/jensmfossum/underskelse-mot-praktiserende-gestaltterapeuter-nov-2011

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar