søndag 17. juni 2012

Gestaltterapeut under utdanning

Da er min eksamen for 2 året gjennomført, og jeg kan nå starte å ta i mot klienter.

Tittelen min er Gestaltterapeut under utdanning, og jeg har mulighet til å praktisere.
På nåværende tidspunkt har jeg ikke noe eget lokale, men det finnes endel opsjoner som jeg skal sjekke ut. Siden jeg bor på Lørenskog, er det mest praktisk om klientene mine er fra Nedre Romerike eller Oslo - men ta gjerne kontakt hvis du bor i andre deler av landet også. Mine medstudenter trenger også klienter, og jeg formidler deg gjerne videre hvis du ønsker å oppsøke en terapeut.

Som terapeut under utdanning gjelder mer eller mindre de samme retningslinjene som når jeg er ferdigutdannet. Alt som skjer i terapirommet har jeg taushetsplikt om, og det vil ikke refereres til noen klientsituasjoner på denne bloggen. Jeg må gå i veilledning i regi av NGI, og antall veilledningstimer jeg må ha er avhengig av antallet klienter jeg har. Å ha veilledning er forøvrig et kriterie for å praktisere som godkjent terapeut senere også.

Jeg har en timepris på 400 kroner for 60 minutters terapi, etter min egen erfaring kan det også være aktuelt med 90 minutter terapi.

I utgangspunktet ønsker jeg kun å tilby individualterapi, ønsker dere parterapi vil jeg anbefale å ta kontakt med en annen terapeut inntil videre.

Jeg kan ikke være terapeut for personer som jeg allerede har en nær relasjon til, men er du usikker om dette kan du bare ta kontakt, så tar vi en prat om det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar